Scania over Kerremans Technics: “HVAC die werkt, win-win, zonder gedoe.”

Opglabeek

De ene HVAC-specialist is de andere niet. Soms stellen we een opvallend verschil in technische kennis vast. Een sterk logistiek bedrijf als Scania Group is op zoek naar een HVAC-bedrijf dat meerwaarde biedt, en ook meezoekt naar een oplossing en suggesties doet voor optimaal resultaat. Kerremans Technics zorgt al sinds 2010 voor zo’n proactieve samenwerking.

Scania is een internationale toonaangevende producent van trucks en bussen, en Scania Parts Logistics staat in voor de wereldwijde distributie van hun vrachtwagenonderdelen. Met hun optimale distributiestructuur, eersteklas service en een streven naar maximale levensduur van voertuigen scheren zij hoge toppen. Werkkrachten in zeven regionale magazijnen in Europa en een Parts Centers in Mexico, Brazillië, Zuid-Afrika, Indonesië en Singapore helpen hen om dringende bestellingen op tijd af te leveren bij het dealernetwerk. Het centrale magazijn in Opglabbeek speelt daarbij een belangrijke rol. Het is daar dat het balletje gaan rollen is voor Kerremans Technics. Want 175.000 m² magazijn, nieuwe distributiegebouwen in ontwikkeling en diverse renovatieprojecten kunnen nu eenmaal niet zonder doelgerichte cooling, heating en verluchting.

Bjorn Jacobs, facility manager van Scania. 100% content over Kerremans Technics.

Bjorn Jacobs, Teamleader Facility Management van Scania, en 100% content over Kerremans Technics.

Bjorn getuigt over zijn aangename ervaring met ons bedrijf en zijn positieve contact met onze zaakvoerder Geert.

Op zoek naar een flexibele HVAC-partner

De samenwerking tussen Scania en Kerremans Technics begon in 2010, met enkele kleine projecten. “We hebben de samenwerking op het gemak uitgeprobeerd, om te oordelen over de kennis en expertise van Kerremans Technics. Zo is ons partnerschap gegroeid”, aldus Bjorn. Die beoordeling was gunstig voor ons, zoals nu kan blijken uit een reeds succesvolle samenwerking.

In 2013 schakelde Scania ons in voor het eerste grotere project. Het recent gebouwde magazijn en de nieuwe kantoorgebouwen werden voorzien van een HVAC-systeem. Ook in 2014 en 2015 verzorgde Kerremans Technics tal van HVAC-oplossingen voor verschillende nieuwbouw- en renovatieprojecten. Bjorn is vooral onder de indruk van de proactieve houding van onze zaakvoerder. “Geert heeft zijn absolute best gedaan om onze bouwdromen te verwezenlijken. Hij dacht mee over de optimale oplossing voor onze noden, en hoe haalbaar die is qua budget. Ook over energiebesparing en huidige wetgeving zorgde hij echt voor een meerwaarde. Hij komt graag met betere alternatieven die op financieel vlak gunstiger zijn voor ons”, zegt hij. “Zo onderscheidt Kerremans Technics zich van andere HVAC-firma’s”, voegt hij toe. Daar doen we het voor.

Technische superioriteit en meer

Die proactieve houding heeft ook dit jaar zeker zijn dienst kunnen bewijzen: “Bij de bouw van ons nieuwe kantorenblok in 2015. Als we toen geen rekening hadden gehouden met het alternatief dat Geert voorstelde, hadden we nu in de problemen gezeten”, merkt Bjorn op. “Want dan hadden we nu niet zo’n goede verluchting als we nu hebben. We krijgen verse lucht toegevoerd, en dat was met het initiële plan niet in orde gekomen. Gelukkig dus, want in coronatijd is die verluchting essentieel.”

“Kerremans Technics is mee met de golf van nieuwe tendensen. Maar enkel wanneer het daadwerkelijk meerwaarde biedt voor ons, zullen ze het voorstellen”, zegt Bjorn. Dat vindt hij een goede zaak. “Daar zijn we naar op zoek: win-winsituaties, zonder gedoe.”

Eerlijk duurt het langst

Bjorn is onder de indruk van de transparantie die Kerremans Technics zo waarborgt. “Van een aannemer krijg je vaak weinig terug, Geert is daarin een uitzondering”, zegt hij. Wat hem dat gevoel geeft? Dat we voor een oplossing gaan die ons beide beter maakt. Is er een alternatief dat onze klant geld bespaart? Reken maar dat we dat voorleggen, ook al verdienen we er minder aan. We geloven dat we dat we daar winst mee maken op een andere manier. Want daar krijg je veel voor terug.

Wat Bjorn het meest is bijgebleven? “Ooit hebben we ’s avonds problemen gekregen met de serverroom, die we niet meer gekoeld kregen. Geert was toen in Polen. De volgende dag stond hij er.”

Nog meer HVAC-zaadjes planten

Wat betekent Kerremans Technics vandaag voor Scania? “Momenteel denkt Geert mee na over een toekomstig project. Zo zijn er nog een twintigtal verwarmingsketels aan vervanging toe”, en daarvoor rekent het bedrijf graag op Kerremans Technics: “Als je met Geert werkt, voelt hij niet aan als een pure verkoper. Hij helpt ons met de begroting, en om het project in een lange termijnplan te gieten. Hij wéet waarover hij het heeft en hij maakt het ons gemakkelijk”, zegt Bjorn. “Zo weet ik zeker dat ik een correct kostenplaatje heb om intern voor te leggen”, besluit hij.

Dus, die samenwerking tussen Kerremans Technics en Scania staat stevig. “Met Kerremans Technics hebben we kenners in huis, die snel schakelen en ons niet laten wachten. Ook niet bij kleinere problemen: grotere spelers zijn daar niet happig op, maar Kerremans Technics zorgt dat éender welk beletsel snel van de baan is. En daarbij staat de kwaliteit niet ter discussie. Die zit steevast goed.”